JellyPages.com

Thursday, December 29, 2011

hidup ini terlalu adil
sehingga manusia membutakan matanya
dek kerna alpa d dunie y sementara
tp apakan daya itu cume seketika...

namun kita cuma manusia biasa,
d mana kaki berpijak,
d situ lh kita berada
krna d situ lh asalnya diri kita...

so sama lh seperti diri kita
y tidak pernah lepas dr melakukan kesilapan
dek kerna d mne gn kesilapan itu lh 
mampu membuat kn kita lebih berani dan tabah
utk menghadapi ary2 y akan mendatang gn lebih berhati2....

malah, maybe kita akan tersungkur d persimpangan jalan
namun masih mampu utk terus tegak berdiri d ats kaki sendiri
agar dpt bergerak dgn penuh berhati2
setelah tersungkur sekali...

namun itu tdk bermakna kita sudah kuat dan tabah menghadapi segalanya
dek kerna dugaan dtg tnpa d undang d saat manusia lalai d atas segala2nye...
dan tidak bermakna jika kita tersungkur sekali,
kita tdk akan tersungkur kembali...

tetapi kita sentiasa saling menyalahi d saat kita sukar
namun pernahkah kita bersyukur d saat kita senang ?

Saturday, December 24, 2011

adilkah buatnya

idp bagaikan seekor burung y berada d dlm sangkar
yang pintu d tutup rapi
tanpa ada ruang seinci pn utk d bolosi...

sdg kn dunia d luar lebih ternyata dan terang
tetapi mengapa masih perlu berada d sngkar yang sempit, lg gelap?

adakah kehidupan sbnr seekor burung hnya d dlm sangkar
sedangkan Allah telah membentang luas dunia buat sang burung melihat sekelilingnya
tetapi mangapa sang burung masih berkurung d satu tempat yang kecil ...

Perlukah burung hanya berkicaun untuk tuan nya
tetapi hati nya terasa sakit dan terseksa d rumah y kecil...
dan adilkah buat sang burung yang ingin menikmati dunia
tetapi d halang kayu2 yang membawa sesuatu penyeksaan bt nya...

malah,tiap kali burung berkicauan dgn gembira
itu tanda nya burung dlm kegelisahan utk d lepaskn
tetapi suara masih tdk kedengaran
dan hanya nmpk sang burung dlm kegembiraan...

Thursday, December 8, 2011

andai itu takdirnye...

andai benar ini suratan takdir
aku relakan nye pergi...
andai benar ini ketentuan Ilahi,
aku dambarkan pasrah kepada Ilahi...

sesungguhnye aku insan nurani
dek alpa gn hiburan duniawi...
sehingga aku lupa d mana asal usul ku,
dek kerana cinta yang tidak pernah pasty...

aku insan yang dayus terhadap sang pencipta
krne alpa dgn kehadiranNya
tapi apakan daya,
aku hanya manusia biasa yg tdk lepas dr kesilapan...

malah, cinta manusia membawa kepada penderitaan
tetapi cinta kepadaNya membawa kegembiraan...
sesungguhnya aku pernah menyalahkanNya 
di atas perpisahan yang tercipta
tapi apakan daya
krna Tuhan lebih mengetahui segale2nya...

Kini ku gembira
krne ku sedar d persimpangan jalan y gelap
dgn kehadiran cahaya yang terang
utk membimbing insan yang alpa...
dari simpang yang leka d dunia yang sementara...

dan aku bersyukur d atas apa yang terjadi
krna bisa meninggalkan gengam yang berduri
untuk aku lebih berhati2 utk masa akan dtg nnty...

Tuesday, November 29, 2011

just say



i'm not saying i'm perfect,
in fact i know...i'm far from it...
and i just can say it
i'm worth it 


Thursday, November 17, 2011

nostalgia lalu

Sengaja ku lalui jalan itu,
mengenang setiap sudut yang pernah aku singgah bersamamu d satu ketika dulu...

Sengaja aku buka lembaran buatmu,
untuk mengingat setiap kata2 yang pernah d ucap kepada ku...

Ketika ku berpeluang memiliki mu,
ku terpaksa melepaskan mu...

Hari ini seperti kali pertama ku terima kehadiran diri mu,
membuatkan aku merasa rindu kepada mu....

Andai hari esok bisa aku tempuhi,
hanya kerana kenangan mu bersama ku....

Dan andai aku bisa berpatah ke kisah lalu,
akan ku pegang kamu dalam genggaman ku....

Bia kini ku dengan lamunan ku
agar bisa aku bersama mu...

silent


*~~~*

Wednesday, November 9, 2011

too hurt & too hard !

i don't know how 2 say but i need a time 4 4get bout that...
maybe everyone make a mistake but your mistake make a difficult in myself...
we can see everyone smile but we can't know what them felt...

how hard i try to forget bout that,
that can make me felt down...
actually,i can't lie myself 
but i can lie yourself if i want do like that...

you're my friend but why...
errrrrrr...

Sunday, November 6, 2011

hari-hari semalam

Bersama hari-hari semalam yang penuh luka, kulalui hidup ini walaupun penuh derita dan sengsara. Ya, hari semalam telah mengenalkanku akan erti sebuah derita percintaan. Percintaan yang pada mulanya mengajar aku erti kebahagiaan mencintai dan dicintai, akhirnya memaksa aku menelan pahit getirnya perpisahan yang tak terduga.


Bukan kupinta pertemuan jika akhirnya perpisahan yang mendatang. Bukan kurayu untuk diriku dicintai jika akhirnya aku ditinggalkan. Benarkah kata janji itu hanya manis di mulut tetapi menjadi racun berbisa jika ia tidak dikotakan. Ataukah aku yang terlalu berharap untuk memiliki hatimu sedangkan engkau hanya ingin memainkan perasaanku? Butakah cintaku atau bersalahkah diriku yang terlalu mengharapkanmu untuk mengisi bunga-bunga cinta disegenap ruang hatiku.

Kutahu cinta bukannya paksaan dan paksaan dalam bercinta hanya membuat hati merana tapi cinta kita bukannya paksaan. Kita saling cinta mencintai namun hatiku merana jua.Benarlah kata-kata orang tua, cinta yang tidak disirami dengan bunga-bunga keikhlasan dan kejujuran akan menemui kegagalan. Apakah aku saja yang penuh ikhlas dan jujur mencintai dirimu sedangkan kau dengan sewenang-wenangnya membunuh segala keikhlasan dan kejujuran dalam bercinta. Jika sesungguhnya dihatimu benar ada cinta untukku tetapi mengapa hatiku dilukai? Sedarkah kau bahawa luka yang engkau tinggalkan terlalu dalam dan amat sukar untuk aku membalutnya kembali. Aku tak tahu adakah aku mampu untuk menyembuhkan luka yang amat dalam itu.

Jika dihatimu hanya ada dendam untuk menyakiti hati perempuan seperti aku, padamkanlah ia kerana kelak ia akan membakar dirimu jua. Siramilah api dendammu dengan kesejukan cinta seorang wanita. Mungkin kau pernah mengalami betapa deritanya sebuah cinta yang tak kesampaian. Tetapi mengapa kau melakukannya pada sebuah hati suci yang amat mencintaimu? Sedarlah engkau sebelum engkau dilukai buat kali kedua kerana kepedihan dari kelukaan amat seksa sekali untuk engkau menanggungnya. Cukuplah sekali hati dilukai kerana luka untuk kedua kali hanya membuat diri serik untuk bercinta.

Cinta dicipta dan dianugerahkan kepada setiap hati insan bukan untuk dimungkiri kemudian ditinggalkan begitu saja. Cinta perlu dibelai dan dibaja dengan kemesraan dan kasih sayang. Tetapi jika hati telah tertutup untuk bercinta lagi, jangan sakiti dan lukai hati orang yang mencintaimu. Kelukaan yang engkau tinggalkan buatku, sesungguhnya telah mendewasakanku.

Terima kasih atas kelukaan itu, akan kurawat ia walaupun amat sukar untuk aku melakukannya. Doaku semoga akan terbuka hatimu untuk mencintai seseorang dengan keikhlasan dan kejujuran yang hakiki. Walaupun kelak gadis itu bukannya aku.

warkah cinta terakhir !

sy telah mengembara kehujung dunia...mencari cinta sy..tp,pertama kali sy bertemu awk..hti sy terus terpaut..demi Tuhan,sy xtahu mengapa..tp itulah kebenaranya..
sy telah menolak awk..tp awk mencabar sy..dengan kejujuran awk..awk tahu yg awk tidak bertepuk sebelah tangen..dan awk brjanji yg sy bkn slh seekor rama2 perhiasan didinding kamar tidur awk..
Hanya dgn sebuah renungan,sy jtuh tersungkur ke pnjuru mata awk..sy tdk dpt membohongi perasaan sy bhawa sy mnyayangi awk..dan disaat sy mnyintai awk.. sy tlh jtuh ke dasar perasaan pling dlm..lmas dan hmpir tenggelam didlm lautan ksih syg..seribu impian dan sy mula berfkir..sy mngembara kehujung dunia..mncari awk..rupanya awk disisi sy selama ini dan bru sy sedari tika dan saat itu..
Bagai merpati putih cinta sy berkelana mncari singahsana dihati awk.. nyata sy tdk menemuinya..tp akihrnya bila awk tlh memiliki cinta sy..awk mncampakkannya jauh kedasar laut yg tdk mmpu sy selam..disana sy tdk mmpu meliht chaya..awk berikan sy hrpan..dn akhirnya awk jgalah yg mnyalakn api dan mbakar sy dlm diam..
sy sedih sgt bila awk kata awk xtahu apa yg sebenarnya awk cri..tp jauh disudut hati ini sy merasakn awk msih blm ckup dewasa utk memahami apa itu cinta dan mungkin tdk akn pnh dewasa atau mgkin juga awk blm pnh benar2 jtuh cinta pd seseorg..Jd, slma ini spe sy dhti awk? Adakh slma ini awk tdk pnh mnyintai sy? siapa yg memujuk sy utk membuka pintu hti? siapa yg mngajar sy bahawa cinta memerlukn pengorbanan? siapa yg mmberitahu sy agr sntiasa jujur pd perasaan sndri? iaitu AWAK!!!

awk mgkin jnis lelaki yg blh mnyintai ramai perempuan berkali2.. tp sy pula seorg perempuan yg percaya bhwa dlm hdup sy hny ade 1 lelaki,1 cinta, dan 1 perkhwinan...kita hdup sekali,mati sekali dan mnyintai sekali. melangkah pergi meningalkn awk,tlh mngambil seluruh kekuatan yg sy ada. Jgn anggp sy tglkn awk krn sy bncikn awk.. Jangan...!!!

bagaimana sy hrus bncikn awk,sdgkn setiap hri,sy mrndui awk,biarpun ktika awk brada disisi sy.disetiap saat sy mgngati awk.seumr hdup sy mnyintai awk..
awak..... sblm sy mghilang dri dr dunia awk,sy ingn nytakn sesuatu yg tdk pnh awk tahu. klaulah awk brtnya kpd sy sedlm mne sy cintakn awk, inilah jwapan sy...;
'klau suatu hr awk khilngan suara, sy akn mmberikn suara sy,agr awk dpt bersuara smula.mskipun wktu itu,sy akn bisu buat slmnya..' 'dan  klau suatu hr awk khlngn hti,sy akn mmberikn hti sy,agr awk dpt hdup slm-lmanya,mskipun wktu itu sy tiada lg didunia ini (awk tak pnh thu)..
semuanya utk awk,tp stu shj yg awk tdk akn awk dpt sblm mnikahi sy,
seseorg penah brkata..
"if u really love someone,then let person go,if that person is meant 4 you,than that person will come back to you eventually.but if tht person does not,then that person was never meant 4 you,in the first place''

awak....

krn sy mnyintai awklah sy mlngkh pergi,demi kbhgiaan awk,sy berdoa spya stu hr nnti,awk akn temui ape yg awk cr..supaya satu hari nnti awk akn memahami apa erti cinta yg sbenar.spaya,satu hari nnti awk akn dpt mngetahui, bgimana rasanya terlalu mnyintai seseorg dan smemangnya awk xkn prnh terlewat utk mghargainya.. awak, sy percya pd tuhan mmpertemukn kita,sy thu ada hkmah disebalik semua ini dan sy tdk akn mnyoal.sy jg tdk pnh kesal sekurng-kurangnya spnjg mngenali awk,sy tlh bersikap ikhlas dn jujur pd perasaan sy
sy jg percaya,andai bnar kita pnya jdoh,awk akn kmbli pd sy. Itu bkn hrpn sy tp sy ingn belajar utk pasrah pd ktntuan tuhan dan klau pun awk tdk akn prnh kmbli pd sy, sy percaya bahawa mgkin itu adalh yg TERBAIK.....

Wednesday, November 2, 2011

menghilang

maybe menghilang itu mampu membuat someone would be feeling good
but people around juz tau menuduh sesuatu y negatif
tnpe tahu apa dan mengape itu y mereke pilih...

then, sometimes gn menghilangkan diri jgk mampu membuatkan seseorg jumpa wajah y baru
d sebalik kedukaan yang sukar utk d tempuh...
some of people,
melarikan diri from the problem akn buat diowg rse tak perlu pk pew2
but itu de lh care owg y tak berani nk hadapi kelemahan pd diri....

bila problem itu dtg,
itu adalah berpunce pd diri sendiri jugak...
coz kte tak blh menyalahkan owg len 100%....

even as difficult as which
the problem must be solved...
it's ok if you take a time
compared go run from the problem...

coz how long you take a time for solve the problem,
that's can make you saw yourself 
if you can handle the problem or no.... :D

Monday, October 10, 2011

bajet nak jadi B O S lah 2

adoi susah susah
kalau de prsn y dye 2 terhebat lh sgt kn
pd hakikat nye,
kau gn aku sme taraf jew pn !

so kalau nk jd bos sgt
g ar bke company sendiri,
then kau keje gn diri kau sendiri
coz owg y mcm kau
kluw jd bos,
belum tentu de owg nk keje...HAHAHAHHA

Ooopss, terlepas ckp sudah ! 

seorg teman !

actually tak terlintas nk bke blog pn
but ternmpk satu entry y membuatkan aku terase nk bke blog...
then entry nie pn de kne mengene gn 1 entry d blog seorg kwn aku 2...

i don't know why we take this way
but when i thinking back,
i hate this way
coz make me feel alone...

i know, maybe i make a mistake
but plz forgive me...

to my friend,
actually aku epy sgt2 kwn gn kau
but de sesuatu y menghalang utk aku terus bercontact
and aku rse kau tahu pew y aku mksd kn...

aku tak nk d sbb kn kau dpt kwn mcm aku
owg akn pndang serong gak pd kau,
kau pn tahu kn owg2 d sekeliling aku pndang aku sebelah mate
so aku tk nk kau pn terlibat sme...

byk aty & prsn owg len y perlu kte jage
walaupun kdang2 ia amat menyakit kn diri kte sendiri
tp kte tk blh nk bt pew2
coz mulut owg kte tak boleh nk tutup..

then aku harap kau bhgie gn kehidupan kau skrg...
so i'm sorry coz i know,
i'm not good person :)

aku doakan yg terbaik lh buat kau kwn 
" saya kan seorg yang memahami "

Thursday, October 6, 2011

baik tak payah :)



bagi penerangan pn mcm tak bagi penerangan
so kalau mcm 2,
trme kasih byk2 lh ek..:)



Monday, September 26, 2011

@_@



i hate this feeling...@_@

p/s : nothing can say, just go far away from me :)



Thursday, September 22, 2011

kalau sye D I A M,tolong jgn T A N Y A dkt sye knpe ok :)

amboi time sng, ckp mcm2...tp time susah, ayat smue bagai kn owg gler putus cinte ek...
hang ingt hang jew buleh lezer tp aku tak blh ??? aku blh jew cume nk or tak nak...
aku tak nk sbb aku still pk kau kau dan kau kwn aku,
kluw tak, meh kte tgk mulut cpew lg lezer noooo...

come on lh, jgn time susah ayt nk gempak...
tp time sng, mulut MACAM LONGKANG...
Masyaallah, bertape busuk nye mulut kau kau dan kau jke nk d bndingkan gn longkang tepi jln 2...

anyway, thx a lot lh ea...
aku amat mengambil berat ttg pew y terjadi..
eh aku tak memendan dan aku tak terase
cume aku anggap nie pengajaran lh d antare kte
walaupun dh BANYAK kali aku beri peluang kpd kau kau dan kau...

so thax a lot..:)

Tuesday, September 20, 2011

hanpon oh hanpon....


aduh menggode
tergode and d gode....

fuhhhhhhh....mengacam dan terancam..
kluw ikut kan cite rase,
nk y lg mahal dr nie
tp
biase lh kn...
kte memulekan sesuatu perjalanan dr awl
so tggu lh aku kaye
knfrm2 aku akan beli hp y lagi canggih...kih3

Friday, September 9, 2011

Di saat AKU mula MencintaiMu...


Di saat aku mula mencintai mu
Engkau pergi jauh dari sisi ku
Di saat aku cuba melupakan mu
Kehadiran diri mu sentiasa menghantui aku

Apa kah ini dinamakan bayangan cinta ?
Bayangan cinta yang tidak pernah tercipta…
Di kala cinta mula mengambang
Di kala cinta mula berputik...

Apakah benar cinta itu buta ?
Atau hati kita yang mula buta ?
Persoalan demi persoalan mula bertandang
Bertandang tanpa di undang
Dan itu lah hakikat kehidupan pada masa akan datang

Andai benar cinta itu milik ku
biarkan lah cinta itu mekar bak sekuntum bunga d hatiku
tetapi
seandainya cinta itu bukan milikku,
bawalah cinta itu pergi jauh dari penglihatan hati ku...

Andai itu Aku...

Andai aku mampu utk terbang
Akan ku terbang kelilingi dunia
Agar bisa menyampaikan perkhabaran utk smue...

Andai aku mampu utk terbang
Akan ku kibas sayap ku d awangan
Agar aku dapat menyebarkan racun gembira...

Dikala aku mula berterbangan
Burung2 akan berkicauan
Daun2 mula berguguran
Menandakan bertapa cemburunya mereka kpd ku...

Andai aku bisa berkata2 tnpa halangan
Akanku taburkan benih2 cinta kpd smue
Dan biakan masa mencemburui kita…

Andai ku mula mengelilingi dunia
Aknku cari pengalaman d dunia
Agar aku mampu memiliki pengetahuan y tdk terhingge..:)

Thursday, September 8, 2011

aku hanya bertanya, apa itu cinta d hati..

cinta datang dan pergi
tanpa kite sedare...
cinte juge kdang2 memberi 
tetapi kite je yg tak pernah cube utk menghargai
walaupun kita nampak ianya berlaku secare semule jd...

oh cinte pew itu cinta ?
adakah cinta itu membahgiakan 
atau cinta itu menyakitkan..

persoalan yang di tanya ini hanya mampu terjawab
ble kte yang merasai pew yg terjadi...
YES,mmg tdk d nafikan cinta itu mengembirekan
tetapi ingt..bahawa cinta juga blh membawa kpd penderitaan...

kte pernah dgr sebelum ni,
ada yg mengatakan d sbbkn cinta
owg yang kurus blh jd gemuk,
owg yang sakit blh jadi sihat,
owg yang sedih blh jd bahgia
tetapi
owg yang sihat jgk blh jd sakit...

oh cinta, bertapa hebat nya penangan engkau kpd manusie
sehinggekan memberi seribu makna
dan memberi seribu tanda tanya...

dan sampai bila ke cinta yang d bina akan berkekalan 
dan mampukah cinta yang d bina membawa kpd kebahgiaan..

semue nie akan terjawap mengikut situasi masing2..
aku hanya manusia biasa yang ske memerhati dan ske mencari sesuatu yang tak pasti
tetapi pew2 pn, kowg sndiri tahu kte mampu merancang tetapi Tuhan yang menentukannya..:)

Tuesday, August 30, 2011

sesi bunga api :)

dh mcm guru lh pulok..kih3
ini lh ank sedare den,
ramai lg tp diowg jew y d izinkan utk men bunge api
bersme2 den gn y len2..
sj jew mau menyelit gmbr dkt ank sedare den nie..
bkn selalu pn..hehehe
amboi adk den, mcm nk menari cmbil men bunge api lg 2...hehehe
penat bermain bunge api :)
nie lh sesi bermen bunge api
gn sanak saudare sy,
so meh lh cnie join sekaki...
tp dh bis lh pulok..kih3

tbe2 sprt jd kanak2 raibina
tp pew slh nye,
bkn selalu pn..
cume setahun sekali dlm idp...:)





Thursday, August 25, 2011

still in L O V E :)


i still in love... ! ! !
almaklumlah..dok berjauhan kn,
so mesti lh angau ckit..

pew ?? pew ?? pew ??
ingt kowg jew reti angau kew ??
then y aku tk reti ???
hellooooooo....tgk org lah...
aku nie pn reti angau lh...
dan
lagi dahsyat dr kowg tau..

setiap kali sblm meletak kn telefon
msty akan de perkataan ini :-

" I LOVE YOU "

ha ambik kau,
berlove you love you lg 2 tau...
jgn jelez...

selagi tk dgr perkataan 2
selagi 2 lh aku cl blk my mum, dad
and
i love you so much mum, dad..:)

thx for everything,
then thx coz sudi menjadi kekasih hati anak mu ini ...
so d sbb kn anda berdua sy STILL IN LOVE until now and 4ever... :)

Sorry :)


kluw kte nak orang lain memaafkan diri kita,
kita kena lah belajar utk memaafkan kesilapan
orang lain terlebih dahulu..

so to all my friend, my family and all of you,
i'm so sorry
if i make mistake with you all..:)

Wahai Hati

Wahai hati,
Teruskanlah bersabar menempuh segalanya,
Meski kau selalu terluka...
Percayalah,
Masa akan mengubat segala duka...

Wahai hati,
Usahlah dikau gementar menghadapi semua...
Meski pun kau pernah terjatuh,
iaitu dlm onak dan duri,
jadi bangkitlah kau dgn tabah dan berani...
dan yakinlah pada diri yang kau de lah hati yang nurani...

Wahai hati,
Seandainya dikau telah merasa penat utk segala2nya,
Ambillah masa mu utk seketika,
Utk tolehlah ke belakang,
Supaya dpt merenung kisah silam,
Namun usah terlupa,
utk terus mengatur langkah demi selangkah ke hadapan,
Kerna masa tdk akn menunggu insan yg alpa...

Wednesday, August 17, 2011

study oR work..

study,study & study
keje, keje & keje..

ontahlh..
poneng den dok pk y mane better..
so pew pendapat kowg..???
which 1 better....


niat d aty mmg nk continue stdy
tp...ontah lh anak oi
den tak tau nk ckp cm ane..:)

jgn lupa namaku

walau aku tdk bersamamu
jgn engkau lupakan diriku
walau aku tiada d sisi mu
jgn engkau lupakan namaku

kerana
aku mengingatimu
kerana
aku mencintaimu

andai aku
bisa bertemumu
dgn senyuman aku tadah syukurku
andai aku bisa menyentuhmu
air mata pasty deras gugur

kerana
aku merinduimu
kerana aku sntiasa
mencintai mu sepenuh hatiku...

walau kamu jauh
di mata mu
jgn aku hilang dlm kalbu
saat kamu samar mengingati
jgn aku terus kau lupakan

kerana aku sntiasa mengingati mu
kerana aku
sntiasa menyayangi mu oh kekasih hati

andai aku bisa memelukmu
pasrah aku tabah diujimu
andai aku bisa dicintai
dgn rela menyerahkan hati

kerana
aku merinduimu
kerana aku sentiasa menyintaimu

Wednesday, August 10, 2011

tentang C I N T A

kte sndiri tahu yang cinta tak pernah meminta, ia sntiasa memberi malah cinta membawa satu penderitaan yang amat menyakitkan tetapi cinta mampu membawa satu sikap dendam yang mendalam seandainya cinta itu adalah satu cinta yang bukan d pinta...

Tuhan juga memberi kita dua kaki, dua tangan utk memegang, dua telinga untuk mendengar dan dua mata utk melihat tetapi knp Tuhan hanya memberi sekeping hati kepada kita ? kerana Tuhan telah memberikan sekeping hati lagi kepada pasangan kita utk kita mencari yang terbaik buat kita...dan itu lah yang d namakan cinta..

Malah Tuhan juga telah bagi kita dua air mata d mana air mata itu akan mengalir d saat kita gembira atau pn d saat kita berduka tapi air mata tdk pernah kering d saat kita bercinta kerana setiap percintaan pasti akan mengalirkan air mata setiap pasangan..kerana air mata sahaja yang mampu menceritakan semuanya..

Cinta juga tdk pernah menjanjikan sebarang kebahgiaan dan juga kedukaan tetapi cinta hanya mampu memberi satu sinaran kpd jalan yang gelap utk menjadi terang agar setiap sinaran mampu memberi jalan yang terbaik buat sang pencinta..

malah jgn sesekali kamu mengucapkan selamat tinggal sekirannya kamu masih mahu utk mencuba lagi...then jgn sesekali kamu menyerah jika kamu masih merasa sanggup dan jgn sesekali kamu mengatakan kamu tdk mencintainya lagi sekiranya kamu tdk mampu utk melupakannya kerana cinta itu masih wujud d lubuk kecil hati mu cuma kamu perlu tahu setiap yang berlaku pasti de hikmahnya...

Cinta juga tdk pernah mengajar kita lemah tetapi membangkitkan kekuatan...cinta bukan mengajar kita menghinakan diri tetapi menghembuskan kegagahan...so mgkn Tuhan pertemukan kita dgn org yang salah sebelum kita bertemu dgn org yang tepat...kerana Tuhan mahu kita bersyukur dgn apa yang kita miliki sebelum ini dan kerana Tuhan mahu kita belajar dari satu pengalaman yang mempu menjadi guru yang terbaik dlm kehidupan...

K.I.T.A

kita selalu merasa yang org lain bersalah, then kte jew y betul pd hal kte tahu bahawa tak 100% kte selalu btl tp e2 lh hakikatnya kerana kte tak pernah cuba utk mengalah tetapi cuba utk mempertahankan ego yang ada pd diri kita...malah bila kita berkata2, tanpa kte sedar kte telah melukekan hati ramai pihak...tapi kita masih bt tdk peduli kerana kte sentiasa menjunjung ego yang tinggi melangit cmpai kan ego 2 memakan diri kita sndiri tp itu lh kte sebagai manusia yang selalu melakukan khilaf...


malah kdang2 tnpa kte sedar y kte sering memperlekehkan owg d sekeliling kita...mempermainkan kejujuran orang lain terhadap kte sdg kn org e2 cuba sebaik mungkin utk menjaga hati kita dan mereka mendoakan apa yang terbaik buat kita tapi apa kita buat ?? yang kita buat hanya lah memperlekahkan orang lain kerana terlalu bangga kebaikan diri yang tdk seberapa berbanding mereka...


then kte sbagai manusia semakin meningkat dewasa dan bkn nya menjadi seorg kanak2 yang mula nk belajar erti sebuah kehidupan tapi kita masih lagi gagal utk membezakan dimana intan permata atau mana satunya kaca..kerana kita tak pernah cuba utk menghargai org d sekeliling kita walaupun kehadiran org e2 seketika d sisi kita....


malah kita tak bodoh..dan kita jgk tak terlalu cerdik tetapi kenapa kita masih angkuh dgn kepandaian kita sehinggakan kte sanggup menidas org yg tdk berupaya..adakah itu satu kebanggaan yang menggembirakan atau sekadar utk menyakitkan..
so perlu ke kte salahkan org lain jke mereka tdk pernah berjaya utk memahami kte...sedangkan kte tahu bahawa kte sndiri pn msh tdk mampu utk mengenali diri kte dgn sepenuh nya ?

Friday, August 5, 2011

i still remember you...

hye kawan,
dh lame tk dgr khbr berite kn...
rndu sy tak ?

awk nk tau tak ?
awk selalu ckp y awk seorg kwn y amat memahami
tp....

awk nk tau tak ?
awk de lh kwn y bek
dan sy amat menghargai persahabatan y tercipte

awk nk tau tak ?
sy ingt kata2 awk..
" kluw sy menyepikan diri, sy harap awk phm2 lh ea "

awk nk tau tak ?
sy amat amat selese berkawan dgn awk
dan sy rs bersyukur sgt2 sbb pernah knl org sprt awk
dan
awk nk tau tak ?
sy bkn manusie y sempurne
so sy mnx mf kluw2 sy de wt salah dan silap
then sy akn doakan y terbek bt awk..

so i wish good luck for you friend
and
sy akn sntiase mendoakan kebahgiaan awk cmpai ble2 :)

ramadhan without you,opah

selamat menyambut bulan ramadhan
dan
semoga bln nie akn lebih diberkati oleh-Nya..

tahun nie tahun y sukar utk aku kate kn
dan
puase kali nie tak seindah puase2 y lalu
especially bile opah dh pergi tgglkan kami smue

aku ingt kn aku akan dpt sambut hari raya
dan bln puase nie sme2 gn opah
tp smue 2 tk sprt y d rancang...

so tahun nie ramai y pergi tnpe d duge
and aku akn sntiase sedekah kan Al-Fatihah...

kpd y len2 plak,
aku ingin mengucapkan selamat berpuase..
semoge puase kali ini akan lebih diberkati
dan lebih bermakna kpd korg smue :)

so moge2 kowg puase penuh lh ea
jgn ske2 nk tggl kn pose plak
kecuali lh kluw de sbb2 tertentu...
especially women lh kn,
kluw lelaki 2..aku tk tau lh nk ckp pew
nk ckp kn setan y hasut pd bln pose nie,
xde lh plak setan kn..
so lu pk lh sndiri :)

Monday, August 1, 2011

belon upin

thx abg sepupu ku
sbb belikan belon utk aku...hehehehe

aku tbe2 plak bekenan kt belon nie
so aku ngade2 lh g wt permintaan dkt abg sepupu aku
lps 2 dye pn beli kn jew utk aku...kih3

pew lg,
melompat keriangan lh aku kn..
and then dh cm kanak2 ribena dh
ble dpt belun nie..
so kiri dan kanan tak aku peduli
y aku peduli hnye sibuk dok men belun nie..hehehe

butiran-butiran nya :-

Lokasi : Ict, Shah Alam
 Tarikh : 30 Julai 2011
Masa : 10 mlm - 11.30 mlm

so thanx sbb sudi lyn kerenah aku
then sekurg2nye aku dpt tenang kn diri aku
buat seketike :)

Saturday, July 30, 2011

y pergi tak kn kembali

opah opah dan opah
e2 lh salah satu name y amat amat amat pntg bt aku

tak d sangke dan tak d duge
opah pergi dgn sekelip mata..
Ya Allah, cepatnya Engkau mengambil hamba-Mu dr keluarge2 tercinte..

tepatnye pukul 2 petang..
opah telah d sambut oleh Ilahi
dan sesungguhnye,
saat e2 bukanlah saat y d nnty2 kn oleh kami

Ya Allah Ya Tuhan ku
Engkau ampunilah segale dosa opah kami d ats muke bumi ini
sesungguhnya tiada manusia y terlepas dari kesilapan..

dan kpd mu opah
maaf kn lh anak2 mu, cucu2 mu dan cicit2 mu
d atas kesilapan y pernah kami lakukan
dan pemergian mu bagaikan satu permata y tdk de nilainya...

d setiap detik dan saat
ble aku melihat rumah mu
akan ku ingt segale kenangan kte bersama
dan izinkan aku menyimpan segala kenangan y de

dan aku merindui d saat kamu mencium tgn ku ble aku dtg utk berjumpa mu
oh opah, suci nye hati mu y sanggup mencium tgn cucu mu
sedangkan aku y patut mencium mu dahulu...

gelak tawa mu, guro sende mu, sikap2 mu
menjadi satu kenangan y terindah aku miliki
dan jgn lh Engkau mengambil kenangan kami bersama d ats muka bumi ini

aku akui sikap mu kdang2 buatkan aku rimas
tp ble d pk2 kn kembali
e2 smue tnde nye opah menyayangi kami..

opah terlalu sempurne d mate kami
sehinggekan kami sukar utk melepaskan mu pergi
tp e2 lh kehidupan d dunie nie
y pergi tdk akan kembali...

d saat aku melihat diri mu mula d baluti kain2 putih
hati ku makin sayu
sbb e2 lh saat2 terakhir utk aku melihat mu opah
dan
berat hati ku utk melepaskan mu
tapi
e2 lh ketentuan Ilahi

dan kami d sini akan sentiase berdoa buat mu opah
dan kami ingin opah tau
y kami menyayangi mu :)

semoga opah akan d tempatkan dikalangan orang2 yg beriman ~ ~ ~