JellyPages.com

Sunday, May 15, 2011

strive

kluw kte ingin kn sesuatu kejayaan
psty kte akn berusehe utk dpt kn nye
so cm 2 gak aku

aku tahu setiap pew y kte usehekn psty dpt gnjran
so sbb 2 lh aku berusehe
and
kluw aku gagal dlm pew2 y aku lakukan
psty aku akn kecewe
tp xde gunenye kecewe lame2
coz aku tahu
kluw aku jatuh sekali pn
aku dah berusehe utk dpt kn nye..
kluw aku btl2 mahu kn nye..
tp
xsmue y kte nk d dlm kehdpn nie,
kte akn dpt sepenuhnye
sbb 2 lh kehidupan y sebenar
y harus kte lalui
and
y harus kte tempuhi..

so,nk tahu knp kdang2 kte xdpt pew y kte ingin kn..?
coz lps nie kte akn terus lebih berusehe pd suatu ary nnty
and
ambik 2 smue sbgai pengajaran..
jd kn smue 2 sebagai teladan dlm khdpan pd ary y mendatang..

actually,ramai y ckp
kluw de owg y xdpt kn sesuatu y dye impikan
maknenye owg 2 xberusehe,mlas
and
bla bla bla

helloooooooo....
xde manusie 
y nk gagal dlm sesuatu kehidupan k..!
so cm 2 gak aku...
that's why lh aku berusehe sprt td

*************************

i'm not like you
seorg y penakut
and
seorg y ske lari dr problem...

sekurg2nye sy berusehe utk dpt kn pew y sy nk
and
sekurang2nye sy berani menghadapi mslh
then, berani utk menyelesaikan mslh
tp
sy bkn sprt anda
seorg y ske lari dr mslh
and 4 your information,
owg y selalu lari dr problem
mknenye owg 2 seseorg y lari dr proses kematangan
dan
seorg y xmampu menghadapi kenyataan...
y sprt anda
y hnye pndai berkate2
tp
xpndai utk berhadapan gn pew y terjadi..!

come on lh,
berhenti lari gn pew y terjadi
hadapi lh gn aty y tenang
fikiran y terbuke
and
keberanian y ada...!

No comments: