JellyPages.com

Friday, June 3, 2011

hadiah buat hamba Mu

Ya Allah, jujur aku perkatakan
skrg nie aku terasa cm terperangkap d dlm satu tmpt 
d mana tmpty aku sndiri tdk psty

Ini kerana terlalu byk sgt dugaan 
y telah Engkau " hantarkan " kpd hamba Mu ini
dan
 mampukah aku " menanggung " smue y terjadi...

Demi Allah, aku tidak kuat utk menghadapi smue nie
dengan sekelip mata dan tnpe d duge

Terlalu berat " hadiah " y Engkau beri
dan
Terlalu berat utk aku ungkap dgn kata2...

oh Tuhanku, aku seolah2 berada d dunie y asing
d dunie y sntiase " d temani " plbagai mslh
 y telah Engkau hadiahkan kepada ku
dan 
jujurku perkataankan,
aku takut aku tdk mampu utk terus b'diri d ats kaki sndiri..

Ini kerana,
Kuat kah aku ?
Tabah kah aku ?
Berani kah aku ?
dan
Mampu kah aku menanggung " hadiah "
yg telah d beri kn kpd ku..

Malah 1 persatu telah Engkau hadiahkan masalah kepada aku
sehinggakan aku sndiri merasakan aku tdk mampu utk terus berdiri..

Ya Allah Ya Tuhanku,
Aku mohon kepada Mu agar tabah kn diriku
dan
Aku mohon kepada Mu agar beri kekuatan dan keberanian kpd ku
agar aku mampu utk berdiri d atas kaki sndiri
tnpe berharap " tongkat " d cc..

Ya Allah Ya Tuhanku,
Engkau permudahkanlah urusan hamba Mu
dan
berikanlah hamba Mu petunjuk yang benar...

 ~~ Amin ~~

No comments: