JellyPages.com

Thursday, December 8, 2011

andai itu takdirnye...

andai benar ini suratan takdir
aku relakan nye pergi...
andai benar ini ketentuan Ilahi,
aku dambarkan pasrah kepada Ilahi...

sesungguhnye aku insan nurani
dek alpa gn hiburan duniawi...
sehingga aku lupa d mana asal usul ku,
dek kerana cinta yang tidak pernah pasty...

aku insan yang dayus terhadap sang pencipta
krne alpa dgn kehadiranNya
tapi apakan daya,
aku hanya manusia biasa yg tdk lepas dr kesilapan...

malah, cinta manusia membawa kepada penderitaan
tetapi cinta kepadaNya membawa kegembiraan...
sesungguhnya aku pernah menyalahkanNya 
di atas perpisahan yang tercipta
tapi apakan daya
krna Tuhan lebih mengetahui segale2nya...

Kini ku gembira
krne ku sedar d persimpangan jalan y gelap
dgn kehadiran cahaya yang terang
utk membimbing insan yang alpa...
dari simpang yang leka d dunia yang sementara...

dan aku bersyukur d atas apa yang terjadi
krna bisa meninggalkan gengam yang berduri
untuk aku lebih berhati2 utk masa akan dtg nnty...

2 comments:

mye said...

sabar adlh jln yg trbaik dlm sesuatu msalah..huhu..

EyesnowLicious Whitepuff said...

hahahahha...betul lh 2, nie smue dugaan bt insan yang lemah mcm aku nie.. ;)