JellyPages.com

Wednesday, November 13, 2013

Alam Fana


Pokok bergoyang seolah-olah melambai-lambai ke arah ku...
Aku terus memerhati & memerhati setiap perinci
Sambil melihat 1 per 1 daun y tersegam indah kehijaun mula jatuh di atas muka bumi...
Seperti 1 per 1 tnda tnye y bermen di fikiran ku ini
Di saat aku sendiri kurang pasti....
Setiap tanda tanya y aku miliki.....

Sambil aku terus dan terus memerhati,
Datang nya sepasang burung tanpa d undang...
Seolah-olah cuba utk memahami 
dan menemani aku d sini...

Keadaan sekeliling mule terasa sedikit kemeriahan
Kerna suara merdu burung menyanyi
Seperti ingin menghilangkan rasa sunyi d hati ku ini
Agar aku ada rasa sedikit riang di sudut hati kecil ku ini
Sambil ku menenangkan diri ku di sini
Yang di temani alam fana y tersegam indah ini...




No comments: