JellyPages.com

Saturday, May 12, 2012

jke tanpa izinnya....

di saat ku mula mengenali dunia
ibu ku sntiase d sisi ku
di saat ku mula mengenali erti kehidupan
ayah ku sntiasa membimbing ku


di saat aku terjatuh
teman menjadi pendamping ku
di saat aku terluka
hanya Engkau tempat utk ku mengadu 


Oh dunie ku tercinta
tnpe aku sedar
aku telah membesar d atas muka bumi mu
dan tega kh aku menghancuri dunia ku
semata2 kerakusan ku
dan tega kh aku melukakan hati owg2 d sekeliling ku
hnye semata2 untk kepuasan diri ku


siapa sangka
siapa duga
yang usia kte akan meningkat jke bukan krena-Nya
namun mengapa masih ada manusia y alpa


dan kini, aku membuka telapak tangan ku sambil menadah ke arah kiblat-Mu
menandakan bertapa bersyukurnya aku d atas segala pemberian-Mu terhadp ku
sesungguhnye aku tidak layak meminta minta kpd-Mu
krna ku sering melakukn kesilpan terhdp-Mu


Kini aku tdk bisa meminta kepada-Mu
tp izinkan aku menuju jalan rumah-Mu


* aku tak kn dpt teruskn kehidupan jke tdk d izinkan-Nya
kini aku berjalan d atas kaki ku sndiri
dan kini umur ku mencecah sprt  y d tentu kn :DDD 

No comments: